top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverTP

Dromen op wolken


Licht ontwaakt in stille kleuren

De dag zwelt aan

Ver weg klinkt de eerste roep van een vogel

De zachte adem van een bleek-witte zon

Kust de wereld wakker


En zie, daar zijn de wolken

Massaal zwevend langs het hemelruim

Zoveel wit, zoveel rond, zoveel vormen

Trekken als een film aan me voorbij


Kijk, de wind raast en joelt

En jaagt achter de wolken aan

De hemel lijkt wel boos

Ja, de wolken zijn woest

De wereld is doelloos kwaad….


de lucht betovert en fascineert

Witte wolkenwatten

trekken hoog boven me voorbij

In een eindeloos lange schakel

Als een onbegrijpelijk mirakel


En ik mijmer en bedenk

Wat heb ik veel gemist

Zoveel schoonheid niet gezien

In mijn jonge jaren

Alleen oog voor mijn onbegrijpelijke zelf

keek niet om me heen, had daarvoor geen rust

En ging voorbij aan het wolkentheater in de lucht


Nu is het later

Ik ken mezelf

zie de schoonheid zonder te begrijpen

Ik zie de pracht en praal

Terwijl ik wandel, kijk ik naar boven

Ik droom mezelf hoger en hoger

En wens dat ik ooit op wolken lopen mag..



Tinie Knoef

30 januari 2021


8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page